Strona głównaAktualnościW Dzierżoniowie uczą się oszczędzać energię

W Dzierżoniowie uczą się oszczędzać energię

Jak efektywnie gospodarować energią, zarówno tą cieplną, jak i wodną, uczą się uczniowie i nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 3 im. Komisji Edukacji Narodowej, która przystąpiła do projektu EURONET 50/50 MAX. Projekt ten kształtuje ekologiczne zachowania poprzez konkretne działania.

Ma na celu ograniczenie zużycia energii w budynkach publicznych poprzez zastosowanie innowacyjnej metodologii 50/50 w 500 szkołach i blisko 50 innych budynkach publicznych z 13 krajów UE. Jednym z nich jest właśnie SP 3 w Dzierżoniowie.

Metodologia 50/50 aktywnie angażuje użytkowników budynków w proces zarządzania energią. Jej wdrażanie obejmuje 9 kroków, a osiągnięte oszczędności finansowe są dzielone równo pomiędzy użytkowników budynku (np. szkoły), a podmiot finansujący rachunki za energię (zwykle jest to samorząd lokalny lub regionalny).

Poprzez kształcenie użytkowników budynku (uczniowie, nauczyciele, obsługa) szkoła będzie racjonalnie gospodarować energią. Działania edukacyjne będą prowadzone przez nauczycieli w trakcie wybranych lekcji i w grupach projektowych, które zostały specjalnie stworzone do realizacji projektu. Koordynatorem projektu został Andrzej Śliwka, który wraz z grupą uczniów z obecnej klasy 5a będzie nadzorował zespół ds. energii elektrycznej. Zofia Bobrowska wraz z klasą 3b otrzymała zadanie monitorować energię wodną, a Piotr Caboń z klasą 5b – energię cieplną.

Euronet sp 2-2

Wybrane zespoły zostały wdrożone do realizacji zamierzeń projektu i jako pierwsze działanie wykonały plakaty propagujące jego ideę. Plakaty te zawisły w całej szkole. Odbyły się również pierwsze przymiarki do monitowania szkoły.

Zakończenie projektu nastąpi 31 marca 2016 roku. Projekt jest współfinansowany przez Komisję Europejską w ramach programu „Inteligentna Energia dla Europy (IEE)”.

W Dzierżoniowie do projektu przystąpiły jeszcze SP nr 5, SP nr 9 i Gimnazjum nr 1.

Udostępnij:
Oceń ten artykuł

kontakt@terazsudety.pl